Mijn korte Occupy statement

Ik ben tegen mega-bonussen voor mensen die eigenlijk helemaal niks bijdragen, omdat ze alleen maar met geld schuiven. En dat mag ik zijn, want we hebben blijkbaar geen puur vrije markt, omdat mijn geld gebruikt wordt om bijvoorbeeld de ING overeind te houden.

Eigenlijk vind ik heel het geld maakt geld systeem verschikkelijk, of in ieder geval zoals dat er nu is. Ergens in mijn idealen ben ik communist, van mij mag er wel meer gedeeld worden. Aan de andere kant is de vrije markt ook niet perse de duivel. Ik zal wel gewoon voor de welfare state zijn. Maar de tendens gaat volgens mij de andere kant op.

Ik ben tegen de groeiende ongelijkheid in de samenleving. Ik snap uberhaupt niet waarom een verpleger of een leraar zoveel minder verdient dan iemand in het bedrijfsleven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers