racism is a huge sociatal trauma. you can't subjucate peoples for centuries without that leaving a mark, on both sides. for the oppressors side, they have to deal with the guilt somehow. coming to face with it, is a big first step. too big a step for most. it doesn't help with that, then, that our entire culture seems one big defense mechanism for looking away and lulling us into thinking we're okay. the best in fact, so that's why we just can go on, for instance, with these colonial wars, with drones, diplomacy and the old fashioned kind Trump favors. and we say black and brown people are just mistaking when they're bringing up racism. or they're told, the ugly liberal way, that they should bring their message nicely, thus putting the onus on them. us never changing, them always having to explain themselves they're people too.
Mijn levende LinnDrum nostalgie
De Lm Drum, een versie van de LinnDrum, door Behringer Mijn huidige special interest synth is de LinnDrum. Deze video, van Alex Ball , geeft een goed overzicht van de LinnDrum: kort de geschiedenis, uitgebreider de sound. De Linndrum is beroemd om haar karakteristieke geluid en omdat het de eerste drummachine was met digitale samples (of de eerste met digitale samples die enigszins toegankelijk was voor het grotere publiek; “enigszins”, omdat hij 3000 dollar kostte: bijna 10 duizend euro nu). Mijn eerste kennismaking met de LinnDrum was in FL Studio, waarin ik al mijn elektronische muziek maakte (20 jaar geleden; een niet heel overzichtelijk overzicht vind je op http://martijnschackmann.nl/music.html ). In FL Studio zaten standaard drum samples waarvan de naam begon met Ln, als ik het me goed herinner. Omdat de samples gratis met FL Studio kwamen, dacht ik dat ze wel slecht moesten zijn, net als de standaard kick van FL Studio zelf, die letterlijk plastic klonk. Maar die kick von...
Reacties