Vegan pizza

Bij de pizzaria bij het busstation in Stockholm hadden ze zowaar vegan kaas, in de vriezer (niet de koelkast).

Tijdens het draaien van de pizza, knoopte de pizzamaker een gesprekje aan door te vragen waarom ik geen vlees eet. Daarop antwoordde ik: "Uhhhh."

Dat vond hij wel grappig.

Het antwoord, of de filosofie die ik voor mezelf inmiddels heb geformuleerd, is dat ik zo min mogelijk geweld wil aanrichten. Maar dat leek me te moeilijk om in het Engels uit te leggen (zijn collega bij de kassa kon slecht kennis, ik nam aan hij ook; en sowieso, ook voor mezelf).

De meer simpele uitleg waarmee ik nu kwam was: "I like animals." Dat kon hij snappen :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Remembrance of Earth's Past, The Three-Body Problem en verder: review (spoilervrij)

This big city life update: bike parking problems