Ronde bakjes

Ik ben nu in Stockholm, Zweden.

Ik was in de supermarkt om vegan ontbijtspullen te kopen. Ze hebben er veel knäckebröd (maar ik kocht roggebrood, voor de terugreis, later).

Bij de kassa vroeg ik (in het Engels) aan de cassiere wat de rondje bakjes in de schap naast haar waren (die schappen die je willen verleiden; de bakjes stonden nog prominenter dan de chocoladerepen). Ik had er ook al één uitgekozen voor mezelf: niet mint, maar grape (de bakjes hadden uitgebreidere, hippe Engelse namen, die ik nu niet meer uit mijn hoofd kan reproduceren).

Zij: "Mensen doen het in hun mond, achter hun lip, om erop te zuigen. Het is zonder nicotine."

Ik: "Oh, ik dacht dat het kauwgom was."

Ik legde het bakje weer terug. Ik vroeg of het dus tabak is.

Zij herhaalde: "Maar zonder nicotine."

Ik zei dat ik het een volgende keer dan misschien zou nemen.

Zij zei vriendelijk lachend: "Het is beter dat je dat niet doet."







Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Remembrance of Earth's Past, The Three-Body Problem en verder: review (spoilervrij)

This big city life update: bike parking problems