Het kerstverhaal over de interim-baas

Ik heb een interim-baas.

Vanmiddag hadden we ons wekelijks overleg. Tijdens het overleg kwam de teamleider van de afdeling F (Financiën) binnenstormen: ze moest naar huis en nog even bij de kluis om daar uit te halen... het kerstpresentje voor interim-baas! Het was hetzelfde kerstpresentje als wij allemaal hadden gekregen: een flink bedrag aan waardebonnen.

Toen de teamleider weg was, zei de interim-baas tegen mij dat hij vond dat hij het presentje niet verdiende. Want: mijn collegae en ik hadden het presentje tijdens het kerstdiner ontvangen. Interim-baas had daar niet bij kunnen zijn en verdiende daarom het presentje niet, vond hij. Verder wildeinterim-baas weten wie hij nu moest bedanken.

Dat laatste wist ik niet. Over het eerste zei ik dat hij het presentje vast verdiende, omdat anderszins niet zo christelijk zou zijn (en we werken bij een christelijke organisatie) en ook vast hoe het eraan toegaat in niet-bedrijfsleven organisaties (en we werken, om precies te zijn, voor Stichting Christelijk Onderwijs Haaglanden).

Nu rest mij het gevoel, de hoop dat interim-baas nu helemaal in zijn kerstnopjes is. In ieder geval ben ik blij dat ik jullie nu een eigen Christmas Carol heb kunnen vertellen, zo aan het begin van mijn kerstvakantie.

God Bless Us, Every One!

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Ik kwam er vorige week achter dat online pokeren in Nederland gelegaliseerd is