Geplaatste brief Volkskrant vandaag

Aanleiding voor het schrijven van mijn brief was een erg sentimenteel stuk over vuurwerkslachtoffers. De oogarts die erin aan het woord was, kwam met meerdere vergelijkingen met oorlogsgebieden op de proppen. En aan mijn gemaakte punt werd dus voorbij gegaan. Overigens was dit mijn ingezonden tekst: "In de discussie over de slachtoffers die vuurwerk oplevert wil ik toch opmerken dat bijna alle, of alle, slachtoffers veroorzaakt worden door onverantwoord gebruik van vuurwerk. Niet het vuurwerk maar de mens is dus de slechterik."

Reacties

Het verbieden van vuurwerk zal gebeuren, voorspel ik, het debat volgende. Misschien is een mooie tussenoplossing veldjes aanwijzen waar mensen het af mogen steken. In een beschaafde samenleving past vuurwerk op straat afsteken misschien niet.
50% wordt slachtoffer door toedoen van anderen. Dat is best zuur: een oog verliezen door toedoen van iemand anders.
Voorlichting zou misschien goed zijn, maar daar is de hedendaagse Nederlander misschien te eigenwijs voor.

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers