Mijn vader was onlangs jarig, hoera.
Ik heb hem het Vijfde Seizoen, van N.K. Jemisin, cadeau gegeven, omdat hij me zei dat hij niet into fantasy is. Daar word ik dan eigenwijs van, ook omdat hij nota bene fan is van In de Ban van de Ring en Een Lied van Ijs en Vuur.
En ik gaf dat omdat ik geen politieke boeken cadeau doe. Of beter gezegd: ik doe mensen niet mijn afwijkende politieke mening cadeau.
Maar dat neemt niet weg dat ik wél bepaalde boeken áánraad. Ik was dus heel blij dat hij zei blij te zijn Volwassenen Onder Elkaar van Varoufakis, dat ik had aangeraden. En ik ben blij dat hij Nee Is Niet Genoeg, van Naomi Klein, heeft uitgelezen. Nu dus ook maar het plaatje compleet gemaakt door Chomsky's Who Rules the World aan aan te raden. Eerder heb ik hem geholpen aan een abonnement aan De Linker Wang, het blad van de levensbeschouwelijke werkgroep met dezelfde naam van GroenLinks.
Een compleet links gedachtegoed dus.
Is een bijbehorend stemadvies een gepast verjaardagscadeau?

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Ik kwam er vorige week achter dat online pokeren in Nederland gelegaliseerd is