neefjes op social media

Ik logde laatst in op Instagram en zag toen dat mijn neefje Job mij volgt.
Ik blij.
En ik werd nog blijer toen hij -als enige- deze foto van deze mooie container likete, in mijn serie over afvalcontainers:


Dus ik volgde hem terug. Maar hij moet eerst toestemming geven voordat ik iets kan zien, en dat deed hij niet.
Dus daar vroeg ik naar, toen ik hem gisteren offline zag. Hij reageerde daarop met een soort schouderophalen, van ‘jammer joh’.
Maar ik snap het wel. Want zijn moeder, mijn zus, vertelde later dat ze wel nieuwsgierig is wat al haar zoontjes op social media uitspoken. Dus ik beloofde plechtig door te geven als ik iets vreemds zou zien. Maar ik zie dus niks.
Of bijna niks, want er was troost: neefje Nathan zit op TikTok en die was blij dat ik hem ging volgen. Nathan zit nog niet in de puberteit en is 11.
Hij is een echte contentcreator, dus misschien dat hij mij meer als publiek ziet.
Hij maakt Roblox video’s en die hebben allemaal rond de 200 views.
Zijn laatste video ging over dat hij op vakantie ging. Het is goed dat aan je volgers te laten weten, vertelde hij. Want hij heeft ook een voorraadje video’s die hij kan inzetten, zodat hij dagelijks kan blijven uploaden, maar hij is er niet zeker van de kwaliteit van al die video’s.
Dus dat. Ik ben trots op mezelf dat ik het allemaal nog kan bijhouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers