Ik kon niet slapen dus ging veel te vroeg naar mijn werk. En zo zag ik, toen ik op mijn fiets stapte, om 7.30 uur een man rennen achter zo'n hardloopkinderwagen. In het donker. Door de vrieskou. Verschillende gedachten gingen door mijn hoofd: Ik vond het schattig, maar bedacht me toen dat ik hardlopers met honden schattig vind. Ik ben nog steeds onbepaald of ik hardlopen met zo'n kinderwagen niet een beetje aanstellerig vind. Ik maakte me licht zorgen over de baby. Ik weet overigens niet 100% zeker dat er een baby in de wagen zat. Maar heb ook weinig reden daaraan te twijfelen. Maar de baby was vast heel goed ingepakt, stelde ik me voor. De man had een korte broek aan en een warm truitje: precies wat ik ook aan zou willen hebben. Maar hoe kun je goed bepalen hoeveel laagjes kleding een stil liggende baby nodig heeft? Ik vroeg me af of de man misschien naar een kinderopvang rende. Ik spotte hem weer een klein stukje verderop, wachtend bij het stoplicht. Ik kon wéér niet zien of ...
Ik kwam er vorige week achter dat de Nederlandse regering iets goeds heeft gedaan: online poker legaliseren. Anderhalf jaar geleden kreeg ik mailtjes van meerdere pokeraanbieders dat ze stopten met hun diensten aanbieden in Nederland. Bijvoorbeeld van de grootste: Pokerstars. Ik dacht toen dat online poker verboden was en dat maakte me zó boos daarover dat ik daarna tot vorige week wachtte om uit te zoeken hoe alles precies zat. Maar toen las ik dus dat ik te cynisch was geweest, want het omgekeerde is dus het geval (maar wie verwacht er nu dat er iets goed gaat in dit land). In de applicatie van de pokeraanbieder die ik nu gebruik, Unibet, lees ik dat deze is goedgekeurd door de kansspelautoriteit en ik wordt er doorlopend op gewezen hoe lang ik al ingelogd ben, met de achterliggende suggestie of ik niet even pauze moet nemen. Frappant, voor me, met Unibet, is: ik had daar een half jaar geleden nog geld staan (een paar tientjes: ik speel om centen). Om dat geld eraf te krijgen mailde ...
Reacties