Gisteren ingezonden brief aan De Volkskrant ((nog) niet geplaatst)

De site van de De Volkskrant staat nu mondjesmaat reacties toe op een kleine selectie gewone artikelen. Eerder kon al gereageerd worden op de opiniestukken.


Ik reageer veel online, en lees nog meer reacties. Volgens mij zou men op de site van De Volkskrant moeten kunnen reageren op reacties, op de zogenaamde 'nested' manier, zodat één conversatie bij elkaar komt te staan. Ook kan er eventueel voor gekozen worden om gebruikers te kunnen laten stemmen op reacties. 

Als ik de reacties nu lees erger ik me er wild aan dat er zo veel geschreven zijn vanuit onwetendheid over het onderwerp en de boodschap van het artikel. Ook is een veel te groot deel geschreven vanuit een algemeen gevoel van rancune. Ik wil die slechte reacties eigenlijk niet lezen, maar ik vind dat ik dat toch moet doen als ik wil reageren: ik wil niet een punt voor de tweede keer maken.

Het lage niveau van sommige reacties zou verteerbaar gemaakt kunnen worden door er (feitelijk) op te kunnen reageren of door ze naar beneden te kunnen stemmen.

Ik hoop dat De Volkskrant naar zo'n model toegaat. Bij mijn weten gaat het reageren op de sites van de meeste grote kranten ter wereld op deze manier. Wat mij betreft is het dit model, of helemaal geen reacties.

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers