Fabeltjeskrant verkiezingen '85

Bij de koffiezetautomaat hadden we het over de Fabeltjeskrant.

Ik vertelde over mijn favoriete moment:
Indertijd waren er Tweede Kamerverkiezingen en toen hield het Fabeltjesbos ook verkiezingen.
Daarvan is me altijd bijgebleven dat een handjevol kinderen op Woefdram had gestemd. Een kindje had een stemverklaring afgegeven: omdat ze het zielig vond dat iedereen een hekel aan hem had.

Dat vind ik dus nog steeds lief.

Om dit verhaal nu goed af te ronden, verzon ik er nu bij: "Ik denk dat toen ik dit zag, ik links ben geworden."

Epiloog:
Ik lees op https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Fabeltjeskrant dat Chico Lama de verkiezingen won. Ik weet geeneens wie dat is, dus blijkbaar was ik toen nog niet zo bezig met multiculturaliteit. Ik dacht eigenlijk dat Bor de Wolf had gewonnen, een erg centristische kandidaat.


Reacties

Bron afbeelding: https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Gallery:_Fabeltjeskrant

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Witte Onschuld en Joris Luyendijk

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers