Posts

Mijn korte Occupy statement

Ik ben tegen mega-bonussen voor mensen die eigenlijk helemaal niks bijdragen, omdat ze alleen maar met geld schuiven. En dat mag ik zijn, want we hebben blijkbaar geen puur vrije markt, omdat mijn geld gebruikt wordt om bijvoorbeeld de ING overeind te houden. Eigenlijk vind ik heel het geld maakt geld systeem verschikkelijk, of in ieder geval zoals dat er nu is. Ergens in mijn idealen ben ik communist, van mij mag er wel meer gedeeld worden. Aan de andere kant is de vrije markt ook niet perse de duivel. Ik zal wel gewoon voor de welfare state zijn. Maar de tendens gaat volgens mij de andere kant op. Ik ben tegen de groeiende ongelijkheid in de samenleving. Ik snap uberhaupt niet waarom een verpleger of een leraar zoveel minder verdient dan iemand in het bedrijfsleven.

Me and my dad on The Name of the Rose (book spoilers)

Me: "For me one of the best things about the book was, that at the end of the book, when they're are standing on the ashes of the burnt down monastery, friar William of Baskerville reveals to his novice Adso of Milk, that he actually doesn't believe in God (at least that's what I understood)." Dad: "Did he? It's been 30 years since I read the book. I did think that Baskerville was awfully cynical." Me: "Hm, I'd rather call him rational." Dad: "Well, yea, that's kind of the same thing, no?"

International online poker conversation

Me: “I need the play money”. Player from France: “Me too.” Me: “In Europe it’s actual currency.” Player from the United States: “You need it to bail out Greece.” Me: “Haha.” Me: "You never see Greek players. They let us do the dirty work." Player from the United States: "I do. They're always gone quickly." Me: "All in. And then: bankrupt." Player from France: "Lol."

Afschaffen verboden op beledigen, haatzaaien en aanzetten tot geweld?

Als ik het goed heb, heb je: - Het verbod op beledigen. - Het verbod op haatzaaien. - Het verbod op het aanzetten tot geweld. Voor de veiligheid moet de derde in ieder geval maar gehandhaafd blijven. Een reden om de andere twee verboden af te schaffen is dat moeilijk te bewijzen is dat er een overtreding is begaan. Het recht op beledigen kan afgeschaft worden, volgens sommigen (en ik neig er ook naar), omdat het nogal van de beledigde afhangt of iets beledigend is. Ik denk bijvoorbeeld niet dat er nog veel Ajaxfans zijn die wakker liggen van het uitgemaakt worden voor 'kankerjood'. Ook het aantonen van haatzaaien is moeilijk . Om als voorbeeld het proces Wilders te noemen: volgens Wilders leverde hij gewoon kritiek en wilde hij geen haat zaaien (daarbij zaait de Islam wat hem betreft haat, maar dat terzijde). Als een overtreding niet is aan te tonen is het geen overtreding. Dus kan een bijbehorend verbod worden afgeschaft. Maar misschien is meer aan te tonen dan wa...

Gisteren ingezonden brief aan De Volkskrant ((nog) niet geplaatst)

De site van de De Volkskrant staat nu mondjesmaat reacties toe op een kleine selectie gewone artikelen. Eerder kon al gereageerd worden op de opiniestukken. Ik reageer veel online, en lees nog meer reacties. Volgens mij zou men op de site van De Volkskrant moeten kunnen reageren op reacties, op de zogenaamde 'nested' manier, zodat één conversatie bij elkaar komt te staan. Ook kan er eventueel voor gekozen worden om gebruikers te kunnen laten stemmen op reacties.  Als ik de reacties nu lees erger ik me er wild aan dat er zo veel geschreven zijn vanuit onwetendheid over het onderwerp en de boodschap van het artikel. Ook is een veel te groot deel geschreven vanuit een algemeen gevoel van rancune. Ik wil die slechte reacties eigenlijk niet lezen, maar ik vind dat ik dat toch moet doen als ik wil reageren: ik wil niet een punt voor de tweede keer maken. Het lage niveau van sommige reacties zou verteerbaar gemaakt kunnen worden door er (feitelijk) op te kunnen reageren of door ...

Reacties op de site van De Volkskrant

Een stuk(je van heel het artikel) van Femke Halsema over Mad Men: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/2455866/2011/06/22/Femke-Halsema-Waarom-ik-als-vrouw-naar-seksistisch-Mad-Men-kijk.dhtml#reageerTag . Mijn mini-review van de serie kun je lezen onder 'aronfunk', de vierde reactie. Sinds vorige week kun je reageren op gewone artikelen op de Volkskrantsite (eerder kon dat al op opinierende stukken). Als je reageert wordt aangegeven dat er moderatie vooraf is, maar die is dan erg laks: de reacties zijn van bedroevend en woestmakend niveau... Zonder stemmen en/of echte mogelijkheid tot reageren op reacties zijn ze een hel om te lezen. (Censuur vooraf wil ik overigens helemaal niet.)

Preinstalled laptops suck

Apparently. The Windows installation on this VAIO was unstable from the beginning, so after 5 weeks, while I was playing poker online, it crashed and it wouldn't restore itself. Because the automatic repair thing didn't work, of course, I'm inclined to say, so I would have had to it back to the dealer. But, luckily, I had a Windows 7 installation DVD.  Now I still have to get the Fn functions to work as well as the touch pad. Lesson learnt: don't trust anyone nor preinstalled laptops.