Jaap

Ik loop naar mijn snackbar om de hoek, Smul, om daar een stapel GLossies en ansichtkaarten neer te leggen (zie ook: http://biggiesmartypants.blogspot.nl/2014/02/campagnevoeren-in-snackbar-smul.html, en dit is een GLossy: http://issuu.com/zagerij/docs/glossy-gl_denhaag). Onderweg kom ik Jaap en een andere klusjesman van ons huizenblok tegen. Jaap is elektricien, erg capabel en erg aardig: hij heeft meerdere malen onze geiser, waar we zelf niet bijkunnen, op zondag aangeslingerd, zodat we niet koud hoefden te douchen. Ik zeg gedag en vraag of de leegstaande horecagelegenheid waar hij uit komt al verhuurd is. "Nee," antwoordt hij, "zal nog wel even duren omdat er alleen lichte horeca in mag." Dan herinner ik me het promotiemateriaal in mijn hand. Ik geef hem mijn ansichtkaart en zeg dat hij op me kan stemmen volgende week, omdat ik op de kieslijst sta voor GroenLinks. Hij antwoordt: "Okay, ik stem op jou." Enigszins verbouwereerd zeg ik dan: "En hier is onze GLossy, voor als je meer wilt weten over onze standpunten... Maar je bent dus al overtuigd." Jaap: "Ik ben heel snel overtuigd."
Ik geef een ansichtkaart en GLossy aan Jaaps collega.

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Allahu Akbar'

Een ode aan het ziekenhuis en verplegers

Witte Onschuld en Joris Luyendijk